Konajte podľa týchto rád a všade budete vítaní

Ako si získať priateľov? Kto je to priateľ? Môžete ho stretnúť hneď zajtra ráno, keď pôjdete po ulici. Keď sa k nemu priblížite na niekoľko metrov, začne vrtieť svojím chvostom. Ak sa zastavíte, aby ste ho pohladili, takmer vyskočí z kože, len aby Vám dokázal, ako Vás má rád. A vy viete, že to robí bez postranných úmyslov - rozhodne Vám nechce predať nejakú nehnuteľnosť, ani si Vás nechce vziať. Už ste sa niekedy zamysleli nad tým, že pes je vlastne jediným živočíchom, ktorý nepotrebuje pracovať na svoju obživu? Sliepka musí znášať vajcia, krava zase musí nadojiť mlieko. Ale pes si zarába na svoje živobytie tým, že Vás má jednoducho rád. Ani jeden zo psov, nečítal knihu o psychológii.
Môžete si získať za dva mesiace oveľa viac priateľov tým, že sa budete úprimne zaujímať o druhých, ako keby ste sa dva roky snažili prinútiť druhých zaujímať sa o Vás.
Keď vidíte skupinovú fotografiu, na ktorej sa tiež objavujete, koho najskôr asi hľadáte?
Alfred Adler vo svojej knihe hovorí : "Človek, ktorý sa nezaujíma o druhých, máva najväčšie problémy vo svojom živote a spravidla najviac zraňuje druhých. U týchto ľudí je potrebné hľadať zdroj všetkých zlyhaní ľudského pokolenia."
Je veľmi veľa ľudí, ktorí sú odborníci vo Vašom odbore, ale nikdy neuspejú pokiaľ neovládajú niektoré veci a tá najdôležitejšia je že :
- Schopnosť preniesť svoju osobnosť na javisko (showanstvo, dokonalé poznanie ľudskej prirodzenosti). Čokoľvek urobil, každé gesto, obyčajná intonácia hlasu, žmurknutie okom , to všetko bolo precízne nacvičené s presnosťou zlomku sekundy. Ale k tomu všetkému je potrebné mať skutočný záujem o ľudí.
Kedykoľvek máme plané myšlienky o klientoch povedzme si : "Som vďačný každému človeku, že prišiel na naše stretnutie. Títo ľudia nám umožňujú, aby sme si zarábali na živobytie príjemným spôsobom, a tak im teraz predvedieme to najlepšie, čo dokážeme."
Úprimný záujem o druhých je najväčším bohatstvom každého obchodného zástupcu, ale platí to aj pre všetkých ľudí. Pozornosť a spoluprácu môžete získať aj od tých najviac zamestnaných ľudí, pokiaľ sa budeme skutočne zaujímať o nich samotných.
My všetci - či už sme robotníci v továrni, kancelárski úradníci, alebo dokonca samotní králi na tróne - my všetci máme radi ľudí, ktorí nás obdivujú. Ak chceme získať priateľov, urobme niečo pre druhých, niečo, čo vyžaduje čas, energiu, nezištnosť a pozornosť. Čo je taktiež podstatné, zdravme ľudí živo a s nadšením. A ak Vás niekto volá telefonicky, správajte sa rovnako. Povedzte haló takým tónom, ktorý vypovedá o Vašom potešení z toho, že Vás oslovil práve ten, s ktorým telefonujete.
Prejavom skutočného záujmu o druhého nezískavate však len priateľa, ale môžete tým zároveň vzbudiť u zákazníkov lojalitu voči Vašej spoločnosti. No tento záujem MUSÍ byť ÚPRIMNÝ. A to platí nielen pre stranu, ktorá prejavuje záujem, ale aj pre tú, ktorá záujem prijíma. Je to akási obojsmerná ulica - obidve strany musia mať z takéhoto správania zisk.
Niekto z klientov môže mať zlý deň, plný beznádeje a strachu a my ako úplne cudzí ľudia, im môžeme tento deň urobiť znesiteľnejším našou jemnosťou a úprimnosťou.
Ak chcete, aby Vás ostatní mali radi, ak chcete rozvíjať svoje priateľské vzťahy, ak chcete pomáhať druhým rovnako ako sebe, pamätajte si : Úprimne sa zaujímajte o druhých!
Marianna Petrová
Z knihy : Dale Carnegie - Ako si získavať priateľov a pôsobiť na ľudí